spoon

Kurak pieczony na butelce z pieprzem cytrynowym i szafranem

Category:

Dziś będzie bez zdjęcia, bo tytułowy bohater nie zachował się. Było to jednak pierwsze danie zrobione po powrocie z Turcji i stwierdziłam, że przydałoby się nim pochwalić. Szczególnie, że w moim mniemaniu był to jeden z kuraków, który wyszedł mi najlepiej. A lubię z nimi eksperymentować. :)

Przepis
1 kurczak
Pieprz cytrynowy
Szafran (ja mam turecki, więc słabszy)
Sól
Zioła prowansalskie
Ostra papryka
Słodka papryka
Przyprawa ziołowa do grilla 
Zmielony czosnek

Do tego - 1 butelka

Kurczaka opatulamy w wyżej wspomniane przyprawy. Należy jednak pamiętać, aby nie przesadzać z szafranem - w zależności od tego jaki posiadamy. Mój turecki jako słabszy może być bardziej eksploatowany. Podobnie z ostrą papryką - dodajemy tylko szczyptę jeżeli użyjemy chili. Reszta przypraw spokojnie "sama się ułoży na kuraku". 

Nabijamy drób na butelkę, którą wcześniej napełniamy wodą. Najlepiej nadaje się do tego butelka po piwie. Ustawimy na blasze, na którą również nalewamy trochę wody. Ustawiamy temperaturę na 190-200 stopni. Pieczemy około 1,5 godziny.  

Powyższy miks przyprawowy możemy spokojnie zastosować do pieczenia poszczególnych części drobiu - skrzydełek czy udek.

Lubię jeść przy muzyce. A ta mi bardzo odpowiada :)


Comments (0)

Prześlij komentarz